Úvod Marketing Top 20 tipov ako vytvoriť úspešný eshop

Top 20 tipov ako vytvoriť úspešný eshop

1938
0

Nie je novinkou, že víťazom pandémie boli internetové obchody, keďže protipandemické opatrenia uzatvorili na dlhé obdobie mnohé predajne a lokálne firmy. Vytvoriť internetový obchod nie je v dnešnej dobe žiadny problém, keďže internet je plný tvoričov eshopov alebo free CMS systémov. Samotná prevádzka eshopu je ale na druhú stranu časovo nákladná a vyžaduje si veľa práce, aby bol internetový obchod úspešný a ziskový. V tomto článku budeme hovoriť o niekoľkých podstatných tipoch, ktoré vám pomôžu vytvoriť úspešný eshop.

1. Jednoduchý dizajn

Internetové obchody s jednoduchým a užívateľsky prívetivým dizajnom majú vyššie percento predajov. Škaredý a zastaralý webdizajn môže zákazníka odradiť od nákupu, keďže vzbudí v ňom pochybnosti o dôveryhodnosti stránky. Všetky podstatné funkcie internetového obchodu musia byť ľahko a rýchlo viditeľné. Vašim cieľom nie je určite odviesť pozornosť zákazníka neporiadkom na stránke. Príliš veľa kategórií v menu, ktoré nie sú špecifické len rozptýlia návštevníka webu a je lepšie ich zlúčiť do hlavnej kategórie a následne túto kategóriu vetviť ďalej. Vyhľadávacie pole alebo zoznam najpredávanejších produktov sú funkcie, ktoré dokážu zákazníkovi pomôcť rýchlejšie nájsť to čo hľadá.

2. Nepovinná registrácia

Podľa prieskumov až 40% zákazníkov opustí internetový obchod kvôli povinnej registrácií. Nenúťte zákazníka sa povinne zaregistrovať, ale poskytnite mu možnosť prihlásiť sa v rámci tvorby objednávky. Vďaka tomuto zákazník získa kontrolu nad tým či mu stojí za to sa zaregistrovať alebo nie.

3. Prioritou je SEO

Podľa štatistík 50% zákazníkov navštevuje internetové obchody cez vyhľadávače, ako Google, Yahoo alebo Bing. Ak vaša stránka nie je na popredných miestach vo vyhľadávačoch, tak zákazníci s veľkou istotou uprednostnia nejakého vašeho konkurenta, ktorého stránka je lepšie optimalizovaná pre vyhľadávanie. Momentálne je na trhu pomerne značné množstvo SEO firiem, ktoré vám môžu pomôcť so získavaním lepších pozícií v internetovom vyhľadávaní.

4. Rýchlosť webu

Ľudia vo všeobecnosti neradi čakajú a na internete to platí dvojnásobne. V prípade dlhého načítavania stránky majú internetoví návštevníci tendenciu opustiť web stránku. Dôvody pomalého načítavania internetového obchodu sú spôsobené buď zlým kódom, neoptimalizovanými obrázkami alebo pomalou odozvou serveru. Preto sa snažne vybrať čo najlepšieho programátora a webhostingovú službu. Nevyhnete sa tak len problémom s rýchlosťou, ale aj predídete rôznym poruchám, bugom alebo chybovým hláškam.

5. Doprava

Doprava patrí medzi podstatné faktory pri výbere eshopu zo strany zákazníka. Snažte sa ponúknuť čo najviac typov dopravy v čo najprijateľnejšej cene. Skvelou voľbou je doprava zdarma pri nákupe do určitej sumy. Internetový užívateľ je viac náchylný urobiť väčší nákup.

6. Akceptujte čo najviac spôsobov platby

Čim viac platobných metód ponúknete, tým mate menšiu šancu, že váš zákazník nedokončí proces objednávky. Platba prevodom môže byť zdĺhavá, čiže ak váš eshop nebude mať k dispozícií platbu kartou alebo inými alternatívnymi platobnými metódami ako paypal, apple pay, google pay atď… tak zákazník môže stratiť záujem o váš internetový obchod. Platba v hotovosti na dobierku alebo osobný odber v rámci sídla firmy sú stále obľúbené formy odberu tovaru.

7. Jednoduchý zákaznícky servis

Nie všetky objednávky prebehnú hladko. V prípade problémov vás budú zákazníci kontaktovať. Či už pôjde o dotazy k produktom alebo problémy s platbou, vždy sa snažte odpovedať, ako najrýchlejšie to pôjde. Kvalitná zákaznícka podpora musí ponúknuť viacero foriem kontaktu, ako live chat, email alebo telefón.

8. Eliminujte dlhý objednávkový proces

Ak sa zákazník rozhodne pre kúpu vo vašom obchode, tak samotná objednávka by mala byť čo najjednoduchšia. Každý extra krok v objednávke zvyšuje šancu, že zákazník opustí nákupných košík počas objednávky.

9. Píšte blog na pravidelnej báze

Vedenie blogu popri eshope je skvelou cestou, ako získať nových potencionálnych návštevníkov a zákazníkov. Pokým bežný zákazník navštívi internetový obchod raz za niekoľko týždňov, blog má dennú návštevnosť, ktorá generuje lepšie pozície vo vyhľadávaní alebo príležitostné nákupy.

10. Hodnotenie zákazníkov a osvedčenia

Recenzie sú ďalším vhodným nástrojom, ako zvýšiť dôveryhodnosť vašich produktov alebo značky. Je dôležité, aby ste tieto hodnotenia zahrnuli do vášho internetového obchodu. Medzi vhodné riešenia patria Google hodnotenia, Facebook alebo Heureka recenzie. Po zrealizovanom nákupe sa vždy snažne poslať zákazníkovi email so žiadosťou o ohodnotenie jeho skúsenosti s vašim eshopom. Určite sa nebojte zopár negatívnych recenzií, nie každý môže byť 100% spokojný. Toto len ukáže vaším zákazníkom, že uvedené recenzie nie sú vymyslené alebo kúpené.

11. Email k nedokončenému nákupu

Ak si používateľ vytvorí profil na vašej stránke, tak viete určiť či pridal niečo do košíka bez toho, aby sfinalizoval objednávku. Preposlanie emailu s upozornením o nedokončení nákupu, môže stačiť na to, aby zákazník zrealizoval nákup.

12. Vytvorte si list vašich odberateľov

Aby bol váš eshop úspešný, tak musíte ma veľké množstvo návštevníkov, ktorí majú záujem nakúpiť u vás. Jedným z riešením, ako zvýšiť návštevnosť vášho online obchodu je tvorba zoznamu emailov vašich zákazníkov. Ak tento zoznam zahŕňa slušný počet emailových adries, tak potom prostredníctvom špeciálnych akcií alebo propagácií môžete nalákať ľudí, aby sa pozreli na váš obchod a teoreticky aj uskutočnili nákup.

13. Kvalitné fotky a popis produktu

Noví zákazníci zvyknú stráviť na internetovom obchode veľmi krátky čas. Pokým neupútate ich pozornosť profesionálnymi produktívnymi fotografiami a detailnými štrukturovanými popiskami s vyznačeným textom tak môžu veľmi ľahko opustiť stránku. V dnešnej dobe sú veľmi populárne aj promočné alebo inštruktážne videa.

14. Zbavte sa reklám

Niektorí z vás môžu používať internetový obchod, ako platformu pre banerovú reklamu od googlu alebo iných poskytovateľov. Nerobte to. Ak aj získate nejaký postranný príjem, mnoho zákazníkov odradíte, keďže váš eshop nebudú brať seriózne a k tomu v reklamách sa môžu zobrazovať promá vašich konkurentov.

15. Responzívny eshop

Čoraz viac ľudí pristupuje na weby cez mobilné zariadenia. Štatistiky hovoria až o vyše 70% ľudí. Určite si nemôžete dovoliť opomenúť túto skupinu, a preto dbajte na to, aby mal váš web responzívny dizajn poprípade vytvorte mobilné aplikácie vášho obchodu pre google play alebo apple store.

16. Affiliate marketing

Affiliate marketing je výborným zdrojom, ako ľahko a za minimum peňazí získať veľké množstvo nových zákazníkov. Nechajte promovať váš eshop za malé percento z ceny produktu blogerom, influencerom alebo ľuďom vlastniacim weby, ktoré sú tematicky podobné vášmu eshopu. Dostupné sú aj affiliate siete, ako Dognet, kde môžete jednoducho pridať váš eshop, pričom nemusíte kódovať váš vlastný affiliate program.

17. Obchodné podmienky, FAQ a GPDR

Obchodné podmienky alebo GDPR sú povinné náležitosti každého eshopu. Ak chcete chrániť svoju firmu, ale aj vašich zákazníkov tak zverte vypracovanie týchto dokumentov profesionálom. Oba tieto zákonom stanovené dokumenty sa zvyčajne prijímajú v procese objednávky alebo tvorby profilu.

18. Vernostný program

Zaujímavý vernostný program spojený so zľavami vám dokáže pomôcť si udržať zákazníka a zvyšujete možnosť opakovaného nákupu. Proces je možné automatizovať pomocou nakódovaných funkcií webu, alebo môžete zvoliť možnosť využitia vášho emailového zoznamu odberateľov.

19. Fakturácia a účtovné firmy

Kvalitná účtovná firma vám dokáže ušetriť nemalé finančné problémy pri správe vášho eshopu. Nie je nič horšie ak máte neporiadok v účtovníctve čo môže vyústiť až do problémov s daňovými orgánmi. Na tejto službe určite nie je vhodné šetriť.
Ručná tvorba faktúr je zdĺhavý proces, ktorý vás vie pripraviť o čas, ktorý by ste mohli venovať niečomu produktívnejšiemu. Mnohé eshop tvoriče alebo CMS systémy majú zabudované automatické preposielanie faktúr poprípade môžete využiť aplikácie ako Superfaktúra.

20. Budujte značku

Úspešná firemná značka prináša ovocie najmä z dlhodobého hľadiska. Ak sa dostanete do povedomia ľudí unikátnym identifikátorom, ktorý je ľahko rozpoznateľný, tak nemusíte už ďalej pracne zháňať zákazníkov pre váš eshop, ale prirodzene ich získavate na základe vášho dobrého mena, ktoré si ľudia medzi sebou zdieľajú.

Záver

Prevádzkovať úspešný internetový obchod nie je ľahká úloha. Našťastie je vždy čas robiť vhodné úpravy na stránke, ktoré môžu zvýšiť počet nákupov vo vašom obchode alebo zabezpečiť pravidelný prísun nových zákazníkov.

Nebojte sa robiť zmeny v rámci vášho eshopu. Určite ich nie je potrebné robiť ihneď cez noc, ale postupne identifikujte najväčšie problémy stránky, ktorých oprava bude odmenená väčšou úspešnosťou vášho online obchodu.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here