Úvod Marketing Marketingové novinky 12/2024: Instagram priniesol praktické zmeny, Pinterest odhalil trendy

Marketingové novinky 12/2024: Instagram priniesol praktické zmeny, Pinterest odhalil trendy

50
0

Digitálny marketing sa neustále mení a vyvíja, preto vám prinášame ďalší prehľad noviniek, ktoré by žiadnemu marketérovi nemali ujsť – od predpovedí Pinterestu na rok 2025 až po vylepšenia na Facebooku, Instagrame a WhatsAppe. Odhaľte nové trendy a pripravte sa na dávku inšpirácie a stratégií, ktoré vám pomôžu udržať si náskok pred konkurenciou.

Testovacie Reels na Instagrame

Instagram predstavil globálnu novinku v podobe skúšobných Reels, ktoré umožňujú tvorcom testovať nový obsah v bezpečnom prostredí ešte pred jeho zdieľaním s existujúcimi sledovateľmi. Táto funkcia, dostupná pre profesionálne účty (firemné účty a účty pre tvorcov), zobrazuje skúšobné Reels najprv používateľom, ktorí tvorcu nesledujú, čím ponúka cennú spätnú väzbu bez rizika negatívneho dopadu na aktuálnu komunitu.

Po 24 hodinách poskytuje Instagram detailné štatistiky o výkone, vrátane pozretí, interakcií a porovnávacej analýzy. Môžete tak získať presnejší prehľad o tom, čo funguje, a optimalizovať svoju obsahovú stratégiu. Úspešné Reels potom môžete automaticky alebo manuálne zdieľať so svojimi fanúšikmi.

Ušli vám novinky minulý mesiac? Prečítajte si: Marketingové novinky November 2024: TikTok sprísňuje pravidlá, YouTube zavádza zmeny

YouTube pridáva možnosť odpovedať pomocou Shorts

Medzi dôležité marketingové novinky patrí aj to, že YouTube sprístupnil novú funkciu, ktorá umožňuje tvorcom odpovedať pomocou formátu Shorts. Namiesto bežného odpisovania na komentáre tak stačí jednoducho nahrať ku komentárom krátke videá.

Zjednodušíte si tak prácu a zároveň môžete vizuálne príťažlivým obsahom zaujať aj nové publikum.

Meta a affiliate odkazy 

Meta predstavila vylepšenia affiliate marketingu na Facebooku a Instagrame, ktoré umožňujú tvorcom obsahu pridávať affiliate odkazy priamo do príspevkov a Reels. Tento nástroj zjednodušuje propagáciu produktov a podporuje monetizáciu obsahu. Tvorcovia môžu označovať produkty, využívať zľavové kódy a sledovať výkonnosť kampaní prostredníctvom štatistík.

Táto marketingová novinka je zatiaľ dostupná len pre vybraných tvorcov v USA, no pripravuje pôdu pre výraznejšie zapojenie influencerov a značiek aj v iných regiónoch.

No edit v stories

Meta testuje funkciu „Bez úprav“ (No Edit) pre Stories, ktorá má podporiť autentickosť obsahu na sociálnych sieťach. Umožňuje používateľom označiť fotografie nahrané priamo z galérie značkou, ktorá garantuje, že neboli upravené v aplikácii.

Táto funkcia môže byť pre vás nástrojom na posilnenie dôveryhodnosti, najmä v kampaniach zameraných na transparentnosť a prirodzenosť. Má však aj medzery, keďže neupravený obsah môže byť v skutočnosti upravený v externých aplikáciách. 

Prečítajte si tiež: Novoročné podnikateľské predsavzatia: Ako si stanoviť ciele na rok 2025

Pinterest zverejnil predpovede na rok 2025

Pinterest predstavil 20 trendov budúcnosti, založených na dátach od viac ako pol miliardy používateľov, s presnosťou až 80 %, pričom 65 % trendov vytvára generácia Z, oslovujúca všetky vekové skupiny.

Prognóza zahŕňa širokú škálu inovácií naprieč rôznymi oblasťami. Najvýznamnejšie predpovede zahŕňajú „Peak Travel“ – nový cestovateľský trend, ktorý sa zameriava na horské destinácie, spájajúce prírodné krásy s luxusnými službami. V oblasti módy bude dominovať rybárska estetika, kombinovaná s Moto Boho štýlom a koordinovanými outfitmi.

Jedným z trendov, ktoré Pinterest na rok 2025 predpovedá, je Moto Boho štýl v móde.

V oblasti bývania sa presadí solarpunk a udržateľný dizajn, pričom farebné, detsky pôsobiace prvky budú populárne. V oblasti krásy budú na vzostupe čerešňové tóny, božská estetika a farebný make-up “aura beauty”. Trendy v jedle zahŕňajú hravé a nekonvenčné návrhy tort a kreatívne inšpirácie na nakladané potraviny. 

WhatsApp mení komunikáciu firiem so zákazníkmi

WhatsApp pod vedením spoločnosti Meta prináša nové funkcie založené na umelej inteligencii, ktoré menia spôsob komunikácie firiem so zákazníkmi. Najnovšia beta verzia pre iOS umožňuje prepojenie aplikácie s AI nástrojmi cez QR kód, čím firmám uľahčuje automatizáciu odpovedí na zákaznícke otázky, najmä mimo pracovnej doby. Nástroje AI zrýchľujú komunikáciu a zlepšujú kvalitu zákazníckeho servisu.

Foto: unsplash.com, infobiznis.sk, Video: YouTube

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here