Úvod Marketing Marketingové novinky November 2024: TikTok sprísňuje pravidlá, YouTube zavádza zmeny

Marketingové novinky November 2024: TikTok sprísňuje pravidlá, YouTube zavádza zmeny

132
0
Chcete byť vždy o krok pred konkurenciou? Čítajte marketingové novinky na infobiznis.sk

Marketingový svet je neustále v pohybe – nové nástroje, technológie a trendy prichádzajú rýchlejšie, než sa stíhajú optimalizovať kampane. Chcete byť vždy o krok pred konkurenciou? V tomto článku sme pre vás zhrnuli marketingové novinky, ktoré nás v posledných týždňoch zaujali, a prezradíme, ako si udržať náskok.

Sledovanie hashtagov na Instagrame končí

Instagram ruší od 13. decembra možnosť sledovania hashtagov. Odôvodňuje to tým, že hashtagy boli často zneužívané na zvýšenie dosahu nevhodných príspevkov, čo rušilo používateľskú skúsenosť. Platforma sa viac sústredí na odporúčania na základe záujmov a obsahu prispôsobeného jednotlivým používateľom. V praxi to znamená, že namiesto toho, aby vám ukazoval všetko z jedného hashtagu, vyberie vám obsah na základe toho, čo sledujete, lajkujete, komentujete.

Instagram ruší od 13. decembra možnosť sledovania hashtagov.

Hashtagy však nestrácajú svoj význam. Zostávajú dostupné na vyhľadávanie, používanie a a to, aby Instagram vedel, kam má váš obsah zaradiť. Správne zvolené hashtagy tak stále majú svoje miesto.

Filtre krásy na TikToku len pre starších

Sociálna sieť TikTok sa na základe prieskumu rozhodla zakázať používanie filtrov, ktoré vylepšujú vzhľad, a to u užívateľov, ktorí sú mladší ako 18 rokov. Zábavné efekty v podobe zvieracích uší či deformácií budú aj naďalej povolené. Toto obmedzenie by malo fungovať v priebehu pár týždňov.

Vylepšujete svoj vzhľad vo videách na TikToku? Tak už to nebude tajomstvom. Práve pri efektoch, ktoré vylepšujú vzhľad, bude sociálna sieť zobrazovať informáciu o tom, že vzhľad užívateľa je upravený. TikTok sa tak môže stať priekopníkom v nastavovaní spoločenskej zodpovednosti sociálnych sietí.

Facebook mení hlavnú metriku

Facebook zavádza Zobrazenie (Views) ako hlavnú metriku pre všetky obsahové formáty. Podstatné je, že sa vďaka tejto zmene budú opakované zobrazenia počítať tak, ako sa počítajú opakované prehrávania pri Reels.

Spôsob výpočtu Zobrazení sa nezmení, takže okrem nového názvu by ste nemali zaznamenať žiadne významné zmeny tejto metriky. V podstate ide o zmenu, ktorá prebehla na Instagrame už pred pár mesiacmi a teraz sa dotkne aj Facebooku.

Prečítajte si tiež: Príbeh značky Lego: Z malej dielne do celého sveta

Koniec Google Ads Creative Studio

Používate Google Ads Creative Studio? Tak nastal čas nájsť si nový nástroj alebo sa pustiť do spolupráce s externými agentúrami. Služba na personalizovanie reklám totiž v marci 2025 úplne končí. Google Ads Studio fungovalo od roku 2021 a bolo nápomocné predovšetkým pre inzerentov s rozsiahlou produkciou a veľkým množstvom kreatívy.

Zmeny, ktoré avizoval samotný Google, sa už dali do pohybu. Október priniesol koniec možnosti vytvárať nové účty, pričom od januára nebude možné vytvárať ani nové projekty.

Čím Google Ads Creative Studio nahradiť? Pre tvorbu profesionálnych reklám sa hodí napríklad Adobe Creative Cloud, ktoré si však vyžaduje skúsenosti a čas. Ak máte špecifické potreby, môžete s pomocou programátora vytvoriť vlastné riešenie s podporou dynamických prvkov.

YouTube inovácie pre tvorcov obsahu

Aj YouTube si pripravil pre tvorcov niekoľko noviniek, ako je blokovanie neželaných kategórií reklám a prehľadnejšie analýzy obsahu. Taktiež pribudli nástroje na zvýšenie interaktivity, ako ankety pre Shorts a gamifikované Super Chat Goals počas live streamov, čo môže pomôcť značkám zlepšiť ich zapojenie s publikom.

Marketingové novinky každý mesiac

Ktoré trendy stojí za to sledovať? Aké technológie budú formovať budúcnosť vašich kampaní? Každý mesiac vám v prehľade prinesieme tie najdôležitejšie marketingové novinky, ktoré by vám nemalo ujsť. Od algoritmov sociálnych sietí až po nečakané kampane. Čítajte nás a buďte v obraze.

Foto: unsplash.com

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here