Sny zakladateľov firiem aj trh sa rokmi vyvíja. A spolu s nimi sa vyvíjajú aj samotné značky. Mnohé slávne značky začínali s úplne niečím iným, ako je produkt, ktorý ich preslávil. Nechajte sa inšpirovať príbehmi týchto úspešných značiek – stačí len nebáť sa pustiť do zmeny.
Lamborghini: Od traktorov k luxusným športovým autám
Keď sa povie Lamborghini, asi si nikto nepredstaví poľnohospodársky stroj. No Ferruccio Lamborghini založil v roku 1948 spoločnosť Lamborghini Trattori na výrobu traktorov. Ferruccio mal však obrovskú vášeň pre športové vozidlá, tak sa od traktorov presunul k rýchlym kolesám. Transformácia spoločnosti Lamborghini z výrobcu traktorov na značku luxusných športových automobilov len dokazuje, akú silu má nasledovanie vlastnej vášne.
Toyota: Od nití k automobilom
Ani automobilka Toyota nebola na začiatku svojej cesty automobilkou. Firma vznikla po získaní patentov na prvý japonský tkáčsky stroj a spolu s ňou aj jej sesterská firma na výrobu nití. Až o niekoľko rokov neskôr investovali do výskumu v oblasti automobilov.
Nintendo: Od hracích kariet k videohrám
Predtým, ako sa spoločnosť Nintendo stala titánom v oblasti videohier, predávala ručne vyrobené hracie karty. Ich popularita veľmi rýchlo narástla a firma do svojej ponuky pridala aj hračky. Táto japonská korporácia sa teda vie posúvať s dobou. Mimochodom, vyskúšali svoje pôsobenie rozšíriť aj na taxislužbu, predaj ryže či sieť „hotelov lásky”. Tieto nápady však nemali úspech.
Nokia: Od toaletného papiera k telefónom
Spoločnosť Nokia, ktorá je dnes synonymom pre mobilné telefóny, začala svoju cestu s produktom, ktorý mal dosť ďaleko od technológie – toaletným papierom. Fínsky gigant sa najprv zaoberal výrobou papierových výrobkov a až potom sa stal svetoznámou značkou. Okrem toho to skúšali s pršiplášťami, obuvou aj pneumatikami.
Tiffany & Co.: Od kancelárskych výrobkov k luxusným šperkom
Spoločnosť, ktorá je dnes známa svojimi luxusnými šperkami, začala svoju cestu ako obchod s kancelárskymi produktmi v New Yorku. Je žiarivým príkladom toho, ako môže značka úplne zmeniť svoj imidž a sortiment výrobkov.
Prečítajte si ešte: Filmy o slávnych značkách: Načerpajte inšpiráciu pre svoje podnikanie
LEGO: Od drevených hračiek k plastovým stavebniciam
Značka LEGO nezačínala so svetovo obľúbenými stavebnicami, ale drevenými hračkami. Vytvárať kocky napadlo až v 40. rokoch návrhára Hilaryho Pagea. No a keďže drevené kocky nebolo možné k sebe pripojiť, uzreli svetlo sveta plastové, ktoré si firma dala v roku 1958 patentovať.
Wrigley: Od mydla a prášku do pečiva po žuvačky
Spoločnosť Wrigley, ktorá preslávili žuvačky, začala v roku 1891 ako výrobca mydla a prášku do pečiva. Zakladateľ William Wrigley Jr. ponúkal ku každému nákupu svojich výrobkov žuvačky zadarmo, aby prilákal zákazníkov. Žuvačky sa rýchlo stali populárnejšie ako mydlo a prášok do pečiva. To viedlo spoločnosť Wrigley k tomu, že sa zamerala výlučne na výrobu a predaj žuvačiek.
Avon: Od predaja kníh ku kozmetike
Zakladateľ spoločnosti Avon David H. McConnell spočiatku predával knihy podomovým predajom, ale rozhodol sa ponúkať malé vzorky parfumov, aby prilákal zákazníčky. Čoskoro si uvedomil, že parfumy sú obľúbenejšie ako knihy, a tak sa zameral na kozmetické výrobky. Je to skvelý príklad toho, že niekedy sa vedľajšia ponuka môže stať hlavnou atrakciou.
Foto: unsplash.com, pexels.com