Ikonická Barbie bábika od spoločnosti Mattel má bohatú históriu a významný vplyv na kultúru i spoločnosť, o ktorom sa iným hračkám môže len snívať. Spoločnosť Mattel neustále inovuje a prispôsobuje sa novým trendom, takže Barbie zostáva relevantná aj dnes. Prečítajte si, ako sa z bábiky stal globálny fenomén, ktorý ovplyvňuje trhy a inšpiruje nové generácie.
Barbie bábika je na trhu už 65 rokov
Barbie prvýkrát predstavili na veľtrhu hračiek v New Yorku v roku 1959. Jej tvorkyňou bola spoluzakladateľka firmy Mattel – Ruth Handler. Inšpiráciou jej bola dcéra Barbara, ktorá sa hrávala s papierovými bábikami. Ruth chcela ukázať dievčatám, že môžu byť, čímkoľvek len chcú.
Keďže išlo o jednu z prvých bábik s dospelým vzhľadom, deti sa tak konečne mohli hrať na rôzne situácie z reálneho života. Na tú dobu išlo o unikátny a skutočne revolučný koncept, ktorý pomáhal deťom rozvíjať predstavivosť a snívať o budúcnosti.
Môžeš byť čímkoľvek
Barbie bábika je na trhu už 65 rokov a za ten čas sa bez prestania vyvíja a reflektuje aj neustále sa meniacu spoločnosť. Postupne sa na trh dostali Barbie rôznych etník, profesií, tvarov tela i bábiky so zdravotným postihnutím. Barbie sa tak stala symbolom akceptácie a inklúzie.
Prečítajte si tiež: Adidas vs. Puma: Príbeh rivality dvoch bratov
Každú Barbie bábiku navrhli tak, aby sa stala inšpiráciou pre dievčatá a ukazovala im, že sa môžu stať, čímkoľvek len chcú. Nekonečné možnosti ukazuje prostredníctvom viac ako 200 rôznych profesií a heslom You Can Be Anything, v preklade Môžeš byť čímkoľvek.
Barbie bábika ako inšpirácia pre podnikateľov
Čo sa dá naučiť od detskej hračky? Čudovali by ste sa, ale pomerne dosť veľa.
✔ Inovácie a prispôsobivosť
Medzi kľúčové faktory, ktoré stoja za úspechom Barbie, patrí schopnosť a odhodlanie spoločnosti Mattel prispôsobiť sa trhu a neustále inovovať. Pravidelne sa napríklad aktualizuje dizajn hračky i jej doplnkov. Vďaka tomu dokáže osloviť ďalšie a ďalšie generácie detí aj ich rodičov.
✔ Silný marketing a diverzifikácia
Spoločnosť Mattel sa okamžite po úspechu bábiky sústredila aj na rozšírenie portfólia Barbie produktov. Nepatrí tu však len Barbie dom či iné doplnky k bábike, ale aj oblečenie, mobilné aplikácie, televízne seriály i Barbie film. Takýmto spôsobom dokáže značka zasiahnuť rôzne segmenty trhu. Zároveň cieli svoje marketingové kampane na deti, rodičov aj dospelých zberateľov.
✔ Strategické spolupráce
Spoločnosť Mattel vytvorila úspešné spolupráce s rôznymi celebritami, značkami a módnymi návrhármi. Tak mohli pripraviť špeciálne kolekcie i limitované edície. Tým zvýšili atraktivitu značky a mohli osloviť aj širšie publikum. Špeciálne zberateľské kúsky sú veľmi žiadané.
Áno, podnikatelia sa môžu veľa naučiť aj od Barbie. Úspech bábiky pochádza nielen z jej obľúbenosti, ale najmä z kombinácie zodpovedného podnikania, kreatívneho marketingu a silných strategických partnerstiev.
Foto: unsplash.com