Úvod Inšpirácia 10 tipov pre emailový marketing: Ako napísať newsletter, ktorý predáva

10 tipov pre emailový marketing: Ako napísať newsletter, ktorý predáva

546
0

Email je jedným najúspešnejších marketingovým médiom na webe. Štúdie ukázali, že emailový marketing dokáže generovať viac predajov ako sociálne média typu Facebook alebo Twitter. Pri emailovom marketingu majte na mysli, že vaši zákazníci sú bombardovaní rôznymi emailovými ponukami na dennej báze. Preto musí byť váš prístup na konkurenčne vyššej úrovni a podliehať najnovším trendom. V tomto článku nájdete niekoľko tipov ako zvýšiť konverzie vašej emailovej kampane čo vám zabezpečí viac predajov a vyššiu sledovanosť.

1. Vytvorte si list zákazníkov, definujte vaše publikum a segmentujte ho

Základom každej emailovej marketingovej kampane je vytvoriť zoznam kontaktov na odosielanie emailov. Toto je možné urobiť viacerými spôsobmi ako registráciou na stránke alebo ponukou exkluzívneho obsahu za odoslanie emailu. Ďalším krokom je definovanie vášho publika. Rozhodnite sa komu budete posielať aký typ obsahu (napr. blogové príspevky, špeciálne ponuky, firemné novinky atď..) Toto vám pomôže definovať zmysel každej emailovej kampane. Ak máte vytvorený zoznam emailov a identifikované publikum, potom môžete segmentovať zoznam pre špecifické skupiny ľudí. Zamerať sa môžete na ich lokáciu (napr. Žilinský, Bratislavský kraj), záujmy, históriu nákupov. Základom je odosielať relevantné správy relevantnému publiku.

2. Jasný predmet a ukážkový text emailu

Výber vhodného predmetu pre newsletter je základným faktorom medzi jeho otvorením, zmazaním alebo nahlásením ho ako spam. Ľudia väčšinou otvárajú emaily ak môžu z nich nejakým spôsobom benefitovať, ak sa obávajú, že niečo premeškajú alebo ak im predostriete presvedčivý dôkaz prečo by ho mali otvoriť. Takisto netreba zabúdať na vhodné zvolenie ukážkového textu. Poväčšinou ide o prvú vetu vášho emailu, ktorú je vhodné čo najlepšie zvoliť, aby dokázala zákazníkovi predať váš zámer.

3. Použite psychológiu v emailovom marketingu

Ľudský mozog má tendenciu reagovať na určité predvídateľné typy vzruchov. Vďaka tomuto dokážete využiť psychológiu pri tvorbe úspešného newsletteru.
Niektoré faktory, ktoré môžu ovplyvniť prijímateľa pri kliknutí a čítaní vášho emailu:
Strach zo straty. Ľudia nikdy nechcú niečo stratiť alebo premeškať. Vďaka tomuto sú limitované zľavy, alebo počty vyrobených kusov úspešnou taktikou. Vyvolajte strach a naliehavosť vo vašom emaily, aby naň ľudia klikli.
Farby dokážu v ľuďoch vyvolať rôzne emócie a reakcie, preto je dôležité vhodne zvoliť farbu šablóny vášho newsletteru.
Portréty alebo obrazy ľudí dokážu taktiež vyvolať emócie. Nasmerujte pohľad človeka na fotke na CTA (Call to action) tlačidlo.
– Ľudia dôverujú úspešným a známym osobám.
– Ak existuje medzera medzi tým čo vieme a tým čo chceme vedieť, tak ľudia ju majú potrebu vyplniť. Vždy sa snažte u čitateľa vyvolať zvedavosť.

4. Jednoduché odhlásenie

Uľahčite pre vašich odberateľov odhlásenie sa z odberu vašich emailov a poskytnite im možnosť spravovať emaily zasielané od vás, aby sa mohli rozhodnúť ako často, a ktoré emaily chcú odoberať. Najčastejšie riešenie je jednoduché umiestnenie odkazov s odhlásením sa a správou emailov v päte newsletteru. Je dôležité poskytnúť možnosť zákazníkom riadiť zaslané emaily z vašej strany inak opačné správanie môže vyvolať negatívne emócie zo strany zákazníka. Následné vyhadzovanie emailov do spamu môže viesť k označeniu vašich newsletterov ako spam od poskytovateľov emailových schránok.

5. Posielajte emaily pravidelne

Snažte sa posielať emaily na pravidelnej báze. Týždenné alebo mesačné zasielanie emailov zabezpečí, aby zákazníci na vás nezabudli, a aby sa tešili na novinky alebo updaty od vašej spoločnosti.

6. Píšte hodnotný obsah

Váš email by mal zahŕňať obsah, ktorý je nejakým spôsobom cenný pre čitateľa. Pýtajte sa prečo by zákazníci mali benefitovať z čítania vášho emailu. Čo získajú vaše kontakty otvorením zaslaného emailu. Vytvorte obsah, ktorý je informatívny, nápomocný, využiteľný, zábavný, náučný, inšpiratívny a presvedčí užívateľa k vykonaní akcie.

7. Buďte osobní

Prispôsobenie emailu, každému jednému prijímateľovi dokáže zvýšiť počet kliknutí na zaslané emaily. Snažte sa písať váš email ako keby ste ho písali osobne pre konkrétneho človeka, použite osobné oslovenie, dáta z aktivity vášho zákazníka v rámci vášho eshopu, podpíšte sa pod email skôr vlastným menom ako s použitím obchodnej značky, aby si ľudia mysleli, že prichádza od reálneho človeka.

8. Optimalizujte pre mobily

Podľa posledných štatistík až 51% emailov je otvorených na mobilných zariadeniach. Toto percento neustále rastie, takže ej podstatné optimalizovať emaily zaslané zákazníkom pre mobilné zariadenia. Základom je responzívny dizajn s obsahom, ktorý je dobre čitateľný aj na menších obrazovkách.

9. Zdieľajte vaše sociálne siete

Zahrňte do newsletteru linky s odkazmi na vaše sociálne siete. Táto taktika vám pomôže viac zviditeľniť vašu emailovú kampaň a samotné zdieľanie newsletteru na sociálnych sieťach vám vygeneruje nových zákazníkov a zabezpečí prístup k novému trhu.

10. Pošlite testovací email

Predtým ako pošlete newsletter svojim zákazníkom, zašlite si testovací email, aby ste videli ako sa zobrazí pre vašich odberateľov. Podľa štatistík až 71% ľudí vymaže okamžite emaily ak sa im nezobrazí správne, preto testovací email vás utvrdí, že všetko funguje správne. Či už sa jedná o kontrolu pravopisu, opravu technických chýb šablóny, overenie linkov či nevedú na neexistujúce adresy alebo overenie či sa obrázky zobrazujú správne.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here