Úvod Marketing 4 spôsoby ako sa uistiť aby váš nápad bol úspešný

4 spôsoby ako sa uistiť aby váš nápad bol úspešný

1035
0

 

Na Slovensku je priemerná neúspešnosť podnikateľov 47%. To znamená, že každá druhá firma skrachuje do jedného až dvoch rokov. Ak chcete byť opatrní a zabrániť tomu aby sa to stalo aj vám, stačí aby ste si urobili prevenciu. Investujte na začiatku do testovania záujmu o váš produkt. Môže vám to ušetriť nemalé množstvo peňazí, času a nervov. Ako to urobiť?

Choďte do ulíc

Toto dynamické testovanie priamo z „terénu“ sa vám môže zdať nákladné a zdĺhavé. Ale môžeme vám zaručiť okamžitú reakciu, výsledky a názory.

Predstavte ľudom svoj produkt. Všímajte si ako sa tvária, reagujú a najmä „čítajte medzi riadkami“. Pýtajte sa na ich názory, dávajte konkrétne otázky a zaznamenávajte si všetko. Meňte časy a miesta kde a kedy chodíte robiť prieskum aby ste zasiahli čo najširšie a najväčšie publikum.  Nenechajte sa odradiť prvými negatívnymi reakciami. Vylepšíte prezentáciu a pokračujte ďalej.

Od ľudí, ktorí prejavia záujem o váš produkt si vypýtajte emailové adresy. A už budete mať prvé kontakty, potenciálnych zákazníkov a možno aj prvé objednávky. A to ste ešte ani nezačali vyrábať!!

 

Prispôsobte váš produkt

Po získaní všetkých možných dostupných názorov od ľudí a je na čase vylepšiť váš produkt. Možno ste v hlave mali už finálnu verziu a nechcete ju veľmi meniť. Ale, žiaľ, tí istí ľudia, ktorí vám povedali, že chcú váš produkt v inej farbe alebo prevedení, si ho budú kupovať.

Nezabudnite, že zmenou produktu na základe prieskumu môžete len získať. Ak splníte všetky požiadavky (samozrejme len tie relevantné) predaj vášho produktu vzrastie o desiatky percent. A to ste sa len „pár desiatok“ ľudí spýtali na názor.

 

Online testovanie

Vo finálnej fáze vášho produktu je potreba vytvoriť  si internetovú stránku. Mnohými nástrojmi cez Google sa dá zistiť množstvo užitočných informácií:

  • koľko zákazníkov prišlo na vašu stránku,
  • kedy je najväčšia návštevnosť stránky,
  • na ktorý odkaz/obrázok/video ľudia najčastejšiu klikajú,
  • pri ktorej akcií opustili stránku,
  • či zanechali komentár alebo email.

Samozrejme, online testovanie nemusí prebiehať len cez vašu internetovú stránku. Svoj produkt môžete testovať aj na sociálnych sieťach. Na nich býva najrýchlejšia odozva a najširší okruh ľudí.

 

Neprestávajte

Máte už vyrobený produkt, vašim sociálnym sieťam pribúdajú sledovatelia a na vašich internetových stránkach rastie návštevnosť.

NEPRESTÁVAJTE! Zmeny sa dejú neskutočne rýchlo a to čo sú dnes zákazníci ochotní kúpiť za istú sumu v istej kvalite, zajtra už nemusí byť pravda. Preto musíte všetko pravidelne kontrolovať a testovať.

Jeden overený spôsob je ten, že sa na rovinu spýtate zákazníkov, čo by zmenili. Nič tým nestratíte. Pri „najhoršom“ vzbudíte diskusiu, dostanete skvelé nápady a zákazníci budú spokojní, že ste ich vypočul.

 

Zuzana Ochmanová

junior marketing

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here